Śrem: Przebudowa budynku Ratusza - etap II
Numer ogłoszenia: 120598 - 2015; data zamieszczenia: 21.05.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Śremie , pl. 20 Października 1, 63-100 Śrem, woj. wielkopolskie, tel. (061) 2835225 w. 104, faks 061 2835337.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa budynku Ratusza - etap II.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres realizacji został określony w przedmiarze robót i podzielony na dwa etapy: Etap I: roboty budowlane prowadzone w roku 2015 Wykonanie nowej elewacji budynku wraz z hydroizolacją pionową ścian fundamentowych oraz hydroizolacją poziomą metodą iniekcji. Wykonanie prac remontowych w części piwnicznej budynku, wraz z częścią prac instalacji: elektrycznej, teletechnicznej, sanitarnej i gazowej. Prace budowlane o wysokim stopniu hałasu prowadzone po godz. 15 oraz soboty. Etap II: roboty budowlane prowadzone w roku 2016 Wykonanie remontu wnętrz pomieszczeń budynku ratusza, oraz nowych instalacji: elektrycznych, teletechnicznych: sieci LAN, SSWiN, KD i CCTV, instalacji systemu sygnalizacji pożaru - SAP, instalacji C.O., instalacji wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, wewnętrznej instalacji gazowej i instalacji grawitacyjnego odprowadzania dymu i ciepła z klatki schodowej. Zamawiający przewiduje wyłączenie z użytku budynku Ratusza w II etapie, na okres 4,5 miesiąca, tj. od maj-wrzesień 2016..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.50-4, 45.30.00.00-0, 45.41.00.00-4, 45.44.30.00-4, 45.42.11.31-1, 45.42.11.46-9, 45.44.21.10-1, 45.45.31.00-8, 45.43.12.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 120 000.00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy 00/100)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniane będzie ich łączne doświadczenie): - w okresie 5 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli co najmniej 2 roboty budowlane stanowiące remont, przebudowę lub rozbudowę budynku użyteczności publicznej, w tym 1 znajdującego się pod opieką konserwatora zabytków, które swoim zakresem obejmowały prace ogólnobudowlane oraz instalacyjne elektryczne, teletechniczne i sanitarne o wartości co najmniej 4.500.000 zł brutto każda, przy czym: a) co najmniej jedna z ww. robót była wykonywana na czynnym obiekcie; b) co najmniej 1 z ww. robót zawierały renowację elewacji o wartości co najmniej 700.000 zł brutto każda; c) co najmniej 1 z ww. robót zawierały instalacje wentylacji i klimatyzacji o wartości co najmniej 800.000 zł brutto każda; d) co najmniej 1 z ww. robót zawierały dostawę i montaż dźwigu osobowego wraz z budową szybu, o wartości co najmniej 120.000 zł brutto każda; Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. (Dz. U. z 2002 Nr 75 poz. 690 ze zm.) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. 1. Wykonawca musi dysponować określonym poniżej personelem kierowniczym zdolnym do prawidłowego i terminowego wykonania zamówienia: a) kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) i minimalne doświadczenie zawodowe: 5 lat na stanowisku kierownika budowy oraz ukończona realizacja jako kierownik budowy co najmniej jednej roboty budowlanej stanowiące remont, przebudowę lub rozbudowę budynku użyteczności publicznej znajdującego się pod opieką konserwatora zabytków o wartości co najmniej 4.500.000 zł brutto, Wymaga się, aby Kierownik Budowy posiadał kwalifikacje zgodne z §24 ust.2 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 27.07.2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 2011 nr 165 poz. 987). b) kierownik robót sanitarnych posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej co najmniej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) i minimalne doświadczenie zawodowe : 3 lata na stanowisku kierownika robót; c) kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej co najmniej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) i minimalne doświadczenie zawodowe : 3 lata na stanowisku kierownika robót; d) kierownik robót teletechnicznych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) i minimalne doświadczenie zawodowe : 3 lata na stanowisku kierownika robót; e) osoba prowadząca prace konserwatorskie spełniająca wymogi określone w § 22 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 27.07.2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych. 2. Wykonawca musi wykazać średnie roczne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (2012, 2013, 2014), a w przypadku gdy okres działalności jest krótszy - w tym okresie, w ilości co najmniej 30 osób. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej tj. 1) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2.000.000 zł; 2) posiadają aktualną, opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 6.000.000 zł; 3) wykażą średni roczny przychód w ostatnich trzech latach obrotowych (2011, 2012, 2013), a w przypadku gdy okres działalności jest krótszy - w tym okresie, nie mniejszy niż 18 mln zł w każdym roku; 4) posiadać wskaźnik bieżącej płynności finansowej liczony wg wzoru W = aktywa obrotowe / zobowiązania krótkoterminowe w każdym z ostatnich trzech latach obrotowych (2011, 2012, 2013), a w przypadku gdy okres działalności jest krótszy - w tym okresie, nie mniejszy niż 1,4 (w przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie - wystarczające będzie, aby niniejszy warunek spełnił jeden z wykonawców, który jednocześnie wykaże średni roczny przychód w ostatnich trzech latach obrotowych nie mniejszy niż 20% kwoty żądanej w pkt 3) Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
kosztorys szczegółowy; pełnomocnictwo do podpisania oferty lub inny dokument, z którego wynikać będzie upoważnienie do podpisania oferty;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się zmianę w przypadku: 1) stawki podatku od towarów i usług - wynagrodzenie zostanie podwyższone lub obniżone o kwotę w wysokości równej różnicy pomiędzy wysokością stawki podatku obowiązującą w chwili zawarcia umowy oraz zmienioną wysokością stawki podatku, 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - wynagrodzenie zostanie podwyższone lub obniżone o kwotę odpowiadającą iloczynowi a) liczby pracowników otrzymujących najniższe wynagrodzenie biorących udział w wykonaniu zamówienia stosownie do wykazu osób złożonego w ofercie, b) liczby miesięcy pozostałych do zakończenia okresu trwania umowy, c) oraz kwoty będącej iloczynem różnicy pomiędzy dotychczasowym najniższym wynagrodzeniem za pracę, a wynagrodzeniem za pracę w nowej wysokości, oraz udziału procentowego kosztów pracowniczych w kosztach zamówienia - zgodnie ze złożoną ofertą. Zamawiający zastrzega, że liczba pracowników, o której mowa w lit a dotyczy tylko pracowników Wykonawcy, waloryzacja umowy nie dotyczy podwykonawców. 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - wynagrodzenie zostanie podwyższone lub obniżone o kwotę stanowiącą będącą iloczynem: a) liczby osób biorących udział w wykonaniu zamówienia (zgodnie z wykazem osób załączonym do oferty wykonawcy), b) liczby miesięcy pozostałych do zakończenia okresu trwania umowy, c) oraz kwoty różnicy pomiędzy dotychczas ponoszonymi kosztami z tego tytułu, a zmienionymi kosztami - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę na jego pisemny wniosek zawierający uzasadnienie wpływu zmian na koszty wykonania zamówienia. W przypadku obniżenia kosztów wykonania zamówienia przez Wykonawcę waloryzacja wynagrodzenia następuje w formie pisemnego oświadczenia Zamawiającego; 4) zmiany zakresu zadań powierzonych podwykonawcy; 5) zmiany terminu realizacji umowy; 6) zmiana ilości części płatności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.srem.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedzibie Zamawiającego.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.06.2015 godzina 09:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego pokój nr 2.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie