Zaświadczenie na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego

Wymagane dokumenty:


1. Wniosek o wydanie/zmianę zaświadczenia na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego – druk do pobrania
2. Wniosek o zmianę załącznika do zaświadczenia na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego - druk do pobrania
3. Rozkład jazdy;
4. Poświadczona przez operatora za zgodność z oryginałem kserokopia odpisu z rejestru przedsiębiorców albo z ewidencji działalności gospodarczej
(w przypadku zmiany treści zaświadczenia na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego w związku ze zmianą oznaczenia przedsiębiorcy, jego siedziby (miejsca zamieszkania) i adresu i/lub numeru w rejestrze przedsiębiorców albo w ewidencji działalności gospodarczej).

5. Dowód wniesienia opłaty za wydanie zaświadczenia lub za jego zmianę.

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Kancelaria Urzędu Miejskiego w Śremie
Zespół Obsługi Klienta pokój nr 01 (parter)
Plac 20 Października 1, 63-100 Śrem
tel. 61 28 35 225 

Termin załatwienia sprawy:

do 30 dni 

Komórka odpowiedzialna:

Pion Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej
Zespół Gospodarki Mieszkaniowej i Usług Komunalnych
pok. nr 23
tel. 61 28 47 186

Podstawa prawna:

-  Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2025 r. poz. 285)
-  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 marca 2024 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie zaświadczenia na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego oraz wzoru tego dokumentu (Dz.U. z 2024 r. poz. 468).

Opłaty: 

Za wydanie zaświadczenia na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego, oraz wtórnika zaświadczenia w zależności od zakresu wykonywanych przewozów pobiera się następujące opłaty naliczane za każdy dokument wydany na środek transportu, którym ma być wykonywany publiczny transport zbiorowy:

Okres ważności zaświadczenia

Opłata w zł

Komunikacja miejska, gminne przewozy pasażerskie, metropolitarne przewozy pasażerskie

do 5 lat 60
powyżej 5 lat 110

Za zmianę zaświadczenia pobiera się opłatę w wysokości 50 % opłaty jak za wydanie ww. dokumentów.
Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Śremie
Nr 57 9084 0003 2102 0013 0521 0013 SBL O/Śrem.

Tryb odwoławczy:

Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego zaświadczenie. Zażalenie wnosi się
w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia. 

Opłata skarbowa:

Nie podlega opłacie skarbowej 

Wytworzył:
Ilona Klak
(2017-01-20)
Udostępnił:
Zadrożna Agnieszka
(2016-06-20 10:34:54)
Ostatnio zmodyfikował:
Zadrożna Agnieszka
(2025-09-03 09:38:50)