Ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
- druk do pobrania w formacie .pdf,
- druk do pobrania w formacie .doc,
2. Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa ewidencyjna, pochodząca z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmująca teren, którego wniosek dotyczy, wraz z obszarem, na który inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000, w postaci:
a) elektronicznej - w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych albo
b) papierowej.
Mapę pobiera się z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (Starostwo Powiatowe w Śremie Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, ul. Adama Mickiewicza 17, 63 – 100 Śrem).
Mapa powinna odzwierciedlać aktualny stan zagospodarowania terenu objętego wnioskiem oraz zawierać obszar, na który ta inwestycja będzie oddziaływać.
3. Egzemplarz kopii wyżej wymienionej mapy z:
- precyzyjnym określeniem granic terenu objętego wnioskiem,
- granicami obszaru, na który planowana inwestycja będzie oddziaływać,
- naniesionym projektowanym zagospodarowaniem (planowane budynki, zabudowa przewidziana do rozbiórki, wjazd na teren inwestycji, przebieg dróg, sieci).
Przedstawiony na mapie obszar i zakres inwestycji winny być spójne z treścią wniosku.
4. Dokumenty od gestorów sieci:
- dostawa wody i odbiór ścieków – Śremskie Wodociągi Sp. z o.o. w Śremie, ul. Parkowa 8, 63 – 100 Śrem,
- dostawa energii elektrycznej – Enea Operator Sp. z o.o. Rejon Dystrybucji Września, ul. Witkowska 5, 62 – 300 Września
potwierdzające, że istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla zamierzenia inwestycyjnego lub, w przypadku braku infrastruktury technicznej, umowy dotyczące zagwarantowania wykonania uzbrojenia terenu zawarte pomiędzy gestorem sieci a inwestorem (oryginał lub poświadczona kserokopia) – w szczególności, gdy działka nie jest zabudowana i uzbrojona lub gdy przedsięwzięcie wymaga zwiększonego zapotrzebowania.
5. W przypadku przedsięwzięć mogących znacząc oddziaływać na środowisko: ostateczna decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.
6. Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć wraz z wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy kopię dokumentu. Przepis art. 76a § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego stosuje się odpowiednio (Jeżeli jest to uzasadnione okolicznościami sprawy, organ administracji publicznej zażąda od strony składającej odpis dokumentu przedłożenia oryginału tego dokumentu.).
7. W przypadku ustanowienia pełnomocnika: pełnomocnictwo imienne wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej (w wysokości 17,00 zł).
8. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 598,00 zł, jeśli wymagana.
9. Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego może zostać w każdym czasie wycofany przez stronę
Opłaty za zezwolenia, licencje:
Nie dotyczy
Opłata skarbowa:
- 17,00 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć oryginalny dowód wniesienia opłaty skarbowej;
- 598,00 zł od złożenia wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Zwolnieni z opłaty skarbowej są właściciel lub użytkownik wieczysty terenu, którego dotyczy wniosek.
- 17,00 zł za potwierdzenie ostateczności lub prawomocności decyzji - druk do pobrania.pdf / druk do pobrania .doc
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Miejski w Śremie
Zespół Obsługi Klienta pokój nr 01
ul. Plac 20 Października 1
63 – 100 Śrem
Termin załatwienia sprawy:
Nie później niż w ciągu 65 dni.
Komórka odpowiedzialna:
Pion Gospodarowania Przestrzenią i Środowiskiem
Zespół Planowania Przestrzennego, pokój nr 34
tel. 61 28 47 131
tel. 61 28 47 107
tel. 61 28 47 123
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, za pośrednictwem Burmistrza Śremu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może, na podstawie art. 127a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, zrzec się prawa do wniesienia odwołania – druk do pobrania .pdf / druk do pobrania .doc wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Dodatkowe informacje:
O wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz postanowieniach i decyzji kończącej postępowanie strony zawiadamia się w drodze obwieszczenia na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miejskiego w Śremie przy Pl. 20 Października 1 oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Śremie (BIP). Inwestora oraz właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem zawiadamia się na piśmie.
Wykaz inwestycji stanowiących realizację celu publicznego określa art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.